„Autoplius Fast Lap“ trečiojo etapo Rygoje herojus – Antanas Vėbra ir labai greitas jo BMW

Šeštadienio pavakarę finišavo trečiasis „Autoplius Fast Lap“ etapas. Dalyviai kovėsi Rygos mieste esančioje Bikernieki lenktynių trasoje, kuri kiekvienais metais pateikia siurprizų. Šiais metais laimingiausias namo į Vilnių grįš Antanas Vėbra, laimėjęs „Race“ lenktynes ir puikiai pasirodęs „Time Attack“ važiavimuose.

Start
Bikernieki trasa nėra itin mėgiama lenktynininkų tarpe. Taip, ji greita, vaizdinga, sąlyginai sudėtinga. Tai daugumai patinka. Bet jiems labai nepatinka ypatingai šiurkštus trasos asfaltas, greitu tempu valgantis padangas ir lenktynių biudžetą. Bet galiausiai, sąlygos visiems vienodos.

„Race“
Kontaktinių lenktynių „Race“ herojumi kiek netikėtai tapo drąsiai, gražiai ir greitai važiavęs Antanas Vėbra su E30 modelio 3 serijos BMW automobiliu. Šis automobilis gerai žinomas driftingo scenoje, bet padirbėjus su pakabos nustatymais bei pritaikius jį žiedui, jis sublizgėjo. Ir nugalėjo galingiausioje „Turbo2000“ klasėje.
Nebūtų galima teigti, kad Antanas pasinaudojo konkurentų gedimais. Jis abiejų lenktynių metu atliko eilę nuostabių lenkimų. Trasoje jis aplenkė ir labai greitą lenktynininką iš Panevėžio Nerijų Urbonavičių su „Mitsubishi Lancer Evo V“, kuris galutinėje įskaitoje liko antras. Vyrai laimėjo po vienerias lenktynes, nugalėtoją sprendė ši taisyklė – laimi tas, kuris paskutiniojo važiavimo metu surenka daugiau taškų.
Trečias liko – mažą ir greitą „Mazda Miata“ vairuojantis Tauras Tunyla. Kovojo jis labai gražiai, aplenkė būrį rimtų konkurentų. Praėjusiais metais džiaugęsis sykį lipęs ant apdojimų pakylos, šiais metais jis tai daro reguliariai. Puikus progresas.
„NA2000“ klasėje pirmas – Artiomas Blinovas su BMW 323. Antras – Kasparas Skyrelis su dar vienu 3 serijos BMW automobiliu. Trečiojo šioje klasėje neatsirado.
Silpnesnių R1600 ir R2000 klasių jungtiniuose važiavimuose kova taip pat buvo labai aštri, abejose važiavimuose buvo kovojama buvo iki paskutinio rato. Ypač, antrame, kai startavęs devintoje pozicijoje, Mantas Neverdauskas jau pirmame rate išsiveržė į lyderius.
Galutinėje rikiuotėje, R1600 klasėje auksas atiteko Mantui Neverdauskui, sidabras – komandos bičiuliui Deividui Sakalauskui, o bronza – vietiniam latviui Janiui Ciekals.
Kiek galingesnėje R2000 klasėje nugalėjo pagaliau gero greičio radęs Andrius Keblys, antras liko Julius Skirmantas, o trečias – Dainius Jarušaitis.

„Time Attack Street“
Greičiausio rato rungtyje „Time Attack“ kupini intrigos buvo finaliniai „Super Lap“ važiavimai. Dešimt geriausių dienos ratų įveikę lenktynininkai turėjo progą įveikti vieną greitą ratą visiškai tuščioje trasoje. Užduotis, reikalaujanti maksimalaus susikaupimo.
„Street“ klasėje ypač atkakli kova virė tarp Beno Černiausko su „Honda Civic“ ir Manto Mikucko su „Mitsubishi Lancer Evo VIII“. Šie lenktynininkai ne pirmą kartą susikimba rimtai dvikovai dėl dešimtųjų sekundės dalių. Šį kartą greitesnis buvo Benas, tačiau Mantas kiekvienose lenktynėse mažina atsilikimą. Šiandien iki pergalės jam trūko vos sekundės.
Trečias finišavo Tadas Petronis su BMW 318. Jis atsiliko pakankamai smarkiai, beveik keturias sekundes.

„Time Attack Pro“
Tuo tarpu „Super Lap“ važiavimai greičiausiems automobiliams baigėsi kaip ir turėjo baigtis – eiline daugkartinio „Autoplius Fast Lap“ čempiono Jono Poškaus pergale. Kai technika tarnauja patikimai, Jono aplenkti negali niekas. Nebūtų drąsu pasakyti, kad jis ir jo „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ yra greičiausias derinys Baltijos šalyse. Geriausias Jono ratas – 1 min. 28,622 sek.
„Race“ herojus Antanas Vėbra puikiai pravažiavo tą vienintelį ratą ir finišavo antras. Nuo pono Poškaus jis atsiliko daugiau nei trimis sekundėmis. Bet Antanui nuotaikos tai tikrai nesugadino – juk namo jis vežasi vieną auksinę ir vieną sidabrinę taurę.
Tuo tarpu „Super Lap“ bronzinę statulėlę pasidalino du vairuotojai. Mat jų greitojo rato metu konkurentas Tadas Lučkaitis patyrė avariją ir abiems lenktynininkams teko greitąjį ratą užbaigti trasoje mojuojant geltonomis vėliavomis. Incidento vietoje abu atleido greičio pedalus, norėdami išvengti pavojaus. Buvo priimtas logiškas sprendimas – į popierinę kovą jų nevelti ir prizininkais skelbti abu.
Gailla, kad Tadui Lučkaičiui „Super Lap“ rato baigti nepavyko. Paskutiniame posūkyje jis lėkė iš trasos, sulaužė savo „pinkę“ ir varžybas baigę prisikabinęs prie „Autoplius Fast Lap“ saugos automobilio „Nissan Navara“.

Finišas
Pagrindinis teisėjų saugos automobilis „Nissan Qashqai“ visą dieną turėjo darbo. Tradiciškai, Bikernieki trasoje incidentų išvengti nepavyko. Vieniems neatlaikė technika, tarkime, Aleksandro Iljino „Honda Civic“ lenktyniavo vos keturiomis pavaromis, kol galiausiai pasitraukė dėl elektros gedimo. Kitiems, pavyzdžiui Nerijui Urbonavičiui, lenktynės baigėsi po incidentų trasoje. Pasitraukdamas iš lenktynių šis sportininkas kartu „nusinešė“ ir komandos bičiulį Gytį Vaitulionį.
Bet lyderių klaidomis pasinaudojo kiti greiti lenktynininkai ir pelnytai namo parsivežė nugalėtojų taures. Tai jau tampa mažyte Bikernieki trasos tradicija. Praėjusiais metais čia sublizgėjo Tomas Sveikauskas su „Toyota Supra“, šiais metais – Antanas Vėbra ir labai greitas jo 3 klasės BMW.

Liko vienas, bet įspūdingas etapas
Paskutinis šių metų „Autoplius Fast Lap“ etapas vyks rugpjūčio 30-ąją Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje. Renginys nusimato ypač didelis. Pirmą kartą į Lietuvą pasigalinėti su „Autoplius Fast Lap“ greituoliais atvyksta būrys lenktynininkų iš Suomijos. Jie jau pasižymėjo Europos „Time Attack“ scenoje kaip vieni greitesnių mūsų žemyne. Ar lietuviai sugebės jiems pasipriešinti? Tiksliau, ar Jonas Poškus sugebės apginti namų trasą?

Prisegtų nuotraukų autorius – Algirdas Venskus.